copyright på alla mina bilder.

8 oktober 2013

En 4-taggare

Igår när jag var och vittjade viltkameran, satte jag mej ner och
tittade lite snabbt igenom bilderna. När jag mitt upp i allt sneglar
lite på omgivningarna får jag se den här filuren komma gående.
Vi får nog syn på varandra i stort sett samtidigt. Och eftersom 
han inte fått vind av mej så stannar han upp i steget. Minst sagt
konfunderad står han kvar när jag börjar locka lite på honom..


Tjuren står länge och tittar på mej där jag hukar jämte en tall, 
han står där och funderar så det knakar. Tillslut blir han något
vankelmodig och börjar gå fram och tillbaka, något är det som
är skumt tycker han och börjar sakta trava bort.




Han går inte så långt, utan rundar mej och ställer sej återigen för att
lyssna, får en stund till med honom innan han promenerar vidare
genom skogen. Förbaskat kul va det..




4 kommentarer:

  1. Men så häftigt att den kom så nära! Jättefina bilder blev det också :))

    SvaraRadera
  2. Grattis till upplevelsen, älglock är effektivt nu i brunsten.
    Kalasbilder fick du med!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin upplevelse det måste ha varit och vilka fina bilder det blev! Det syns att det börjar bli höst i skogen nu.
    /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina bilder du fick till,grattis till mötet. janne w

    SvaraRadera