copyright på alla mina bilder.

31 juli 2014

Stridslysten?

Igår kväll var jag var ute och smög i en ganska tätvuxen skog, det 
är väldigt torrt i markerna och för varje knastrande steg jag tog så
minskade tron på att få se nåt djur. Jag hade tur iaf och fick se tre
bockar under kvällen som kom rusande mot mej varav en fastnade
på bild.  Förklaringen till deras resoluta framryckning är väl att de
är mitt i brunsten och antagligen trodde väl bockarna att det var en 
rival som inkräktade på reviret de försvarar, när bockarna såg vad 
det verkligen va som trampade runt i reviret försvann de illa kvickt 
genom skogen under högljutt skällande.


2 kommentarer:

  1. Haha, de kanske troddde att du var en get......

    SvaraRadera
  2. Grattis till mötet!!
    Kanske borde ge mig ut.....
    Men i natt kom de små liven, 4 hanar blev det. Tyvärr ingen tik
    Tyra är en bra mamma o sköter om dem perfekt.

    SvaraRadera