copyright på alla mina bilder.

30 juni 2012

Dagen börjar när det ljusnar

Vet inte vad klockan va när jag gick å la mej inatt,
men kl. 03:01 åkte ögonen upp. Alarmet va ställt
på en senare tid men eftersom man nu ändå var 
vaken och pigg och det nästan hade slutat regna 
så kunde man ju lika gärna att ge sej ut en sväng.


Jag är ingen botaniker, så jag har ingen aning om 
vad denna växt har för namn, är det nån som vet 
så får ni gärna upplysa mej.





skogen smög jag försiktigt i riktning mot gärdet.



Hon stod länge på samma plats och rörde sej inte ur fläcken.
Vad hon blivit så uppretad av fick jag aldrig se. Efter en stund
slappnade hon av och jag började smyga närmare, hukandes i 
det höga blöta gräset. Lyckades komma rätt så nära innan hon 
noterade den mysko typen en bit bort i gräset. Utan tvekan och
med några få höga språng lämnade hon mej där på gärdet med 
morgonens andra utskällning.






6 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja, det är lika bra att gå upp när man vaknar för det finns ju alltid något där ute.. Vet inte heller var det är för en växt men det gjorde sig mycket bra på bild Älskar din översta bild på rådjuret, vilken härlig smygkänsla.
    Ha en fin lördag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. sista bilden är helt underbara.

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder! Undrar om det inte är någon slags orkidée....fina biler på rådjuren, annat ljus blir det ju. Får se om jag kommer upp imorgon

    SvaraRadera
  4. Blombilderna är helt underbara, det blir som en explosion av det fantastiska morgonljuset! Det är en orkidé, nattviol heter den, troligtvis skogsnattviol för den har så långa sporrar. Mycket snyggt!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder!! vackert ljus i dem :) /Susanne

    SvaraRadera
  6. Du fick verkligen lön för att du kom ut så tidigt. Ljuset på den översta nattviolen är helskönt!

    /Anna

    SvaraRadera