copyright på alla mina bilder.

22 juni 2012

en Torsdag


I ett skogsbryn långt uppe på Hökensås, 
låg det en enslig gravplats.



De avgnagda revbenen reste sej mot himlen som 
ett gruvligt monument på platsen för älgens död.



På kvällen såg jag en råbock smyga över min väg
förbi ett al kärr, jag smög sakta framåt men 
bocken hade redan försvunnit i den täta grönskan 
när jag kom fram till hans spår i den mjuka jorden.



Inne i kärrets dunkel silades kvälls solen 
mellan de tätt växande al stammarna. 



Vid bävervattnet var det lugnt, endast fiskarna
gav vattnet lite svall, den här kvällen regerade
knotten vid dammen och jag stod inte ut att sitta 
där i kanten med ett svart moln av knott runt mej.
Men det är fint att sitta där annars, med allt det
gröna runt det svarta vattnet.




Ska nu vänta på ljuset, så går jag ut en sväng
igen vid tre tiden ungefär. Sen ska midsommar
stången kläs, sömn ska tas igen, sill & potäter
ska ätas och till natten ska jag jobba, så..
Trevlig midsommar då!





4 kommentarer:

  1. Trevlig knottkväll förstår jag...men en del bra bilder blev det ju trots allt.Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. mycket vackra bilder men sista och fjärde bilden är helt underbara.

    SvaraRadera
  3. Superbilder! Bra jobbat! Undrar vad som hänt med älgen, skadeskjuten eller trafiken kanske.
    Sista bilden är ju kalas! Trevlig midsommarhelg!

    SvaraRadera