copyright på alla mina bilder.

17 november 2013

Under första..

..hälften av Oktober var jag ner en sväng te ån för att kolla om öringarna börjat
vandra upp inför höstens lek. Just då var det lågt vatten i ån och jag lyckades få
se ett par fiskar på 3-4 kg som gled fram under ytan i det lugna vattnet. Har vart
där några gånger till i hopp om att kunna fota leken men det har vart omöjligt då
vattnet varit så högt efter höstregnen att fiskarna inte syns i det mörka vattnet.
Bjuds det inte på fler tillfällen så får jag istället hoppas på nästa års öringlek. 





4 kommentarer:

  1. Vad läckert att se dem så där :))

    SvaraRadera
  2. Men du fick allt fatt på några.....bra fångat....

    SvaraRadera
  3. Läckert! Nu blir jag sugen på att fiska ;) Havsöring är gott i stekpannan. Såklart fiskar man ju inte då den är fredad i åar, men i havet går det i alla fall ostkusten.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, Sista, som först förde tanken till något slags miniubåt, är ett vackert färgspel med oväntad gäst. Skulle väl vara snygg att hänga upp på väggen, tycker jag.
    / Deerhunter

    SvaraRadera