copyright på alla mina bilder.

16 september 2013

Svar på tal

Under kvällens biltur siktades 4 älgar sammanlagt, först en ensam
kviga och en stund senare ko med kalv i sällskap med 6-taggaren
på bilderna under. De ligger väl i startgroparna inför brunsten nu,
så jag provade att locka lite på dom. Tjuren gav svar på tal nästan
direkt men kom inte så mycket närmare,  han gick bara fram och
tillbaka ett par vändor och fejade i granbuskarna för att visa sej 
lite kaxig inför den förmodade rivalen som han trodde fanns.



2 kommentarer:

  1. Det finns avsevärd dramatik i dessa, tycker jag. Mörk i urskogen visar sig tjuren som i samma division. Som urskapelse, menar jag. Medan hjortbilder hemmavid - som på dov - inte kan ha tagits för så många hundra år sen känns älgen i skogen som arketyp för nordlig ursprunglighet. Låter kanske lite förvirrat men så tycker jag.
    / Deerhunter

    SvaraRadera