copyright på alla mina bilder.

18 maj 2012

igår kväll och inatt

var ute igår kväll och tittade runt lite i ett 
grönområde ganska så centralt i Tidaholm, 
ungefär 300 meter från min lägenhet. 


ett par befjädrade stadsinvånare.



framåt halv ett fick jag syn på den 
i skumrasket, natt varelsen.. endast
synlig under gatlyktorna, det va inte 
det lättaste och svårare blev det när 
dom släcktes kl 01:00.. 
det blev kolsvart.




återvände med det naturliga ljuset, placerade 
mej väl för att inte vinden skulle röja mej. 
efter en stunds väntan såg jag sällskapet intill.
gräsanden rörde sej inte ur fläcken och verkade
inte ha så ont av mej trots att jag satt bara ett
par meter bort. 




grävlingen visade sej en gång till, i det första ljuset.
högt iso och lång slutartid gav inga roliga bilder.


när jag gav upp och satte kurs hemåt, gick jag
förbi en byggnad. i ögonvrån ser jag nåt, i rätt 
vind och med mina släpande fotsteg döljda av 
Tidans brusande vatten sitter jag nu 4 meter 
från en räv. resultatet blir som det blir i ivern, 
det syns iaf va det är..





nu ska jag sova lite för inatt och resten av 
helgen ska jag jobba, sen blir det långledigt.

5 kommentarer:

  1. Härlig promenad i natten....känner igen det där när man blir ivrig. hade en råbock på 3 m fr bilen förra veckan, stod fint och tittade på mig. Tog upp kameran o skulle ta en bild. Hade inte satt på kameran och när jag skulle fixa det sprang ju bocken iväg....

    SvaraRadera
  2. Häftig berättelse,man riktigt ser dej smyga omkring på gatorna...Bra gjort att få några bilder alls.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härligt nattlig promenad. Det är ju under den mörka tiden som allt djurliv lever upp, tänk vilken skillnad mot dagarna och alla stressade personer.
    Visst är det svårt att fotografera när det är svart och djuren rör på sig men jag tycker du verkligen har fångat känslan av en promenad i staden och dess nattliga djurliv.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Men vilka äventyr du är ute på!!! Tack för att du tog mig med dit, din berättelse var så livfull och beskrivande att jag var vid din sida... Inte undra på att alla djuren sprang... Kram o fortsatt fin helg!!!

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska bilder. Du är en sann inspiratör !

    SvaraRadera